-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Museum Escape: Ontsnap uit het museum
Door telkens aandachtig naar de kunstwerken te kijken, kan je de raadsels van JOS oplossen en ontsnappen uit het museum. Bij elke nieuwe speelbeurt, krijg je een nieuwe vraag en ontdek je een nieuw kunstwerk!
Interactieve oefening (8) -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Visual Crosswords: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je onmiddellijk aan de slag om kunstwerken op een bepaalde manier te ordenen. Het spel bestaat uit verschillende levels, die elkaar opvolgen in moeilijkheidsgraad, maar ook anders zijn qua invulling.
Zo moet …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Art Coloring Book: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je kunstwerken opnieuw gaan inkleuren. Je kiest je kunstwerk en kan dan aanduiden of je lijnen wenst of liever van een blanco vel vertrekt. Ook kan je de achtergrond aanzetten of uitzetten. Verder kan je je …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Puzzle Party: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kunnen je leerlingen of jijzelf onmiddellijk aan de slag om kunstwerken in elkaar te puzzelen. Je kiest je kunstwerk en kan dan ook aanduiden welke moeilijkheidsgraad je prefereert.
Naast de moeilijkheidsgraad, kan …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Safety first: Veiligheidspictogrammen
Combineer de veiligheidspictogrammen met de juiste foto.
Interactieve oefening (5) -
Elektrisch tekeninglezen: Leidingschema i.v.m. de dubbele aansteking - Project huisinstallatie
Deze oefeningen peilen naar de basiskennis over de dubbele aansteking.
Je oefent op volgende zaken die aan bod:
- het juiste kleur aanduiden;
- het correcte aantal draden in een buis aanduiden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Elektrisch tekeninglezen: Leidingschema i.v.m. de serieschakeling of dubbele aansteking - Project huisinstallatie
Je oefent de basiskennis rond de serieschakeling of dubbele aansteking.De volgende zaken komen aan bod:
- het juiste symbool kiezen;
- het juiste aantal draden in een buis aanduiden;
- de juiste spanning aflezen.
Interactieve oefeningLeerkracht