-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Museum Escape: Ontsnap uit het museum
Door telkens aandachtig naar de kunstwerken te kijken, kan je de raadsels van JOS oplossen en ontsnappen uit het museum. Bij elke nieuwe speelbeurt, krijg je een nieuwe vraag en ontdek je een nieuw kunstwerk!
Interactieve oefening (8) -
Visual Crosswords: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je onmiddellijk aan de slag om kunstwerken op een bepaalde manier te ordenen. Het spel bestaat uit verschillende levels, die elkaar opvolgen in moeilijkheidsgraad, maar ook anders zijn qua invulling.
Zo moet …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Safety first: Veiligheidspictogrammen
Combineer de veiligheidspictogrammen met de juiste foto.
Interactieve oefening (5) -
Elektrisch tekeninglezen: Leidingschema i.v.m. de dubbele aansteking - Project huisinstallatie
Deze oefeningen peilen naar de basiskennis over de dubbele aansteking.
Je oefent op volgende zaken die aan bod:
- het juiste kleur aanduiden;
- het correcte aantal draden in een buis aanduiden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Elektrisch tekeninglezen: Leidingschema i.v.m. de serieschakeling of dubbele aansteking - Project huisinstallatie
Je oefent de basiskennis rond de serieschakeling of dubbele aansteking.De volgende zaken komen aan bod:
- het juiste symbool kiezen;
- het juiste aantal draden in een buis aanduiden;
- de juiste spanning aflezen.
Interactieve oefeningLeerkracht