-
'k Blijf staan: Bordspel rond nieuwe autoriteit
Het bordspel 'k Blijf staan is een educatief hulpmiddel dat is gemaakt met als doel jongeren, ouders, leraren en hulpverleners vertrouwd te maken met de principes van nieuwe autoriteit. Deze benadering legt de nadruk op een vernieuwende houding ten …
Fysiek materiaalAndere functie -
Mondly AR: Talen leren met augmented reality
Leer meer dan 30 talen met behulp van een virtuele assistent die op elk moment en elke plaats beschikbaar is via augmented reality, dus ook in de klas of in de woonkamer. Met de camera van je smartphone of tablet scan je de omgeving en de app tovert …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Dromenjagers: Educatief bordspel i.v.m. onrechtvaardigheid
Overal ter wereld koesteren jongeren dromen: van avontuurlijke reizen en boeiende studies tot een veilige toekomst en een stabiele baan. In dit spel worden de spelers elk voorzien van een droom en een identiteit en zetten ze zich in om vanuit die …
Fysiek materiaal -
Digitale reis naar het Europees Parlement: 360°-rondleiding
Doe mee aan een virtuele rondleiding door het Parlement in Brussel en Straatsburg, ontmoet de leden van het Europees Parlement en krijg een beter inzicht in de werkzaamheden in het hart van de Europese democratie.
Neem een duik nemen in de VR-wereld …App of softwareLeerkracht, Ander -
Risk & Race: Serious game
Risk & Race is een serious-game, het is een fysiek bordspel, ontwikkeld door VITO, waar leerlingen kennismaken met circulair ondernemerschap.
Fysiek materiaal -
Got your back: Klasspel over racisme en omstandershouding
Hoe reageer jij als je iets racistisch meemaakt? Hoe kan je een mikpunt het best bijstaan? Wat maakt dat je niet of juist wel reageert op racistische incidenten en uitspraken? Hoe kunnen jongeren veilig reageren wanneer ze getuige zijn van …
Fysiek materiaal -
WEGWIJS in Zorg en Gezondheid: Educatief spel
Het doel van het spel is om jongeren wegwijs te maken in het zorg- en welzijnslandschap.
Het spel is opgebouwd rond vijftien personages met diverse hulpvragen op vlak van gezondheid en welzijn. De spelers proberen de personages te helpen door hen door …
Fysiek materiaal -
Mondly VR: Talen oefenen in virtual reality
Reis de wereld rond en leer nieuwe talen. Mondly VR is een taaltoepassing die je toelaat om via een chatbot en spraakherkenning vreemde talen aan te leren. Oefen meer dan dertig talen met je Oculus Quest, of andere VR-headset, in virtual reality. Je …
App of softwareLeerkracht -
Hexagonal thinking: Kaartenset
Hexagonal thinking is een activerende werkvorm waarmee deelnemers op nieuwe ideeën komen, kritisch nadenken, debatteren en redenering uitleggen.
Elke zeshoek kan één idee bevatten en verbinding maken met zes andere …
Fysiek materiaal -
BabbelArt: Bordspel en online game over kunst en cultuur
BabbelArt is een tweetalige tool om te peilen naar de culturele motivaties, drempels, talenten en interesses van een groep of klas. Zo kunnen groepsbegeleiders, vormingsmedewerkers en leerkrachten waardevolle informatie verzamelen om mee aan de …
Fysiek materiaal (4) -
Speldoos vrije tijd
Met deze speldoos leren en oefenen kinderen die nog geen of weinig Nederlands kennen op een speelse manier woorden, via het klassieke memory, pictionary en andere spelvormen.
Fysiek materiaal -
Opensourcesoftware Vivista: 360° Virtualrealitybeleving maken
Met Vivista kan je eenvoudig je eigen 360° VR-belevingen maken. Je kan ook interactie aan je video toevoegen met hotspots en vragen. Ideaal voor wie laagdrempelig met VR wil starten!
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator