-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
MOS: Subsidies
Deze webpagina biedt een overzicht van de subsidies waarvoor jouw school een aanvraag kan doen. De handige zoekmodule helpt jou om jouw zoekopdracht te verfijnen.
Vind zo subsidies om jouw school te vergroenen, klimaatprojecten te financieren ...
Aankondiging -
DynamoPROJECT: Ontvang tot 2000 euro voor jouw artistiek project
Met dynamoPROJECT ontvang je tot 2000 euro voor een creatief schooltraject. Daarbij werken jij en jouw leerlingen samen met minimum één externe artistieke partner in een meerdaags traject.
Er zijn veel mogelijkheden:
…Aankondiging -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Digitale vertelkiosk
De mobiele digitale vertelkiosk werd ontworpen in de vorm van een kamishibaitheatertje met een digitaal touchscreen bovenop een boekenkast. Via het touchscreen kunnen kinderen op een snelle en makkelijke manier een verhaal in een taal naar keuze …
Fysiek materiaal -
Bezoek West-Vlaamse erfgoedlocaties: West-Vlaamse subsidie
Voor wie?
- enkel voor West-Vlaamse scholen;
- alle erkende onderwijs- en vormingsinstellingen (*);
- erkende jeugdwerkorganisaties (*);
- erkende speelpleinwerkingen (*);
- armoedeverenigingen (*);
(*) in West-Vlaanderen
…
Aankondiging -
Erfgoedprojectsubsidie: Erfgoed Oost-Vlaanderen
De Provincie Oost-Vlaanderen verleent subsidies voor erfgoedprojecten met een focus op het Oost-Vlaams onroerend erfgoed. Het is daarbij de bedoeling om impulsen te geven aan een dynamische omgang met het Oost-Vlaams patrimonium.
De term onroerend …
Aankondiging