-
De fabels van Aesopus
Via deze website kunnen leerlingen naar korte verhalen van Aesopus kijken. De verhalen zijn in beeld gebracht met Playmobil. Elk verhaal duurt twee tot drie minuten en er volgt altijd een moraal aan het eind.
WebsiteNieuwAndere functie -
Code City: Programmeren met micro:bit
In deze bijdrage vind je een oefenboekje om te leren programmeren met de BBC micro:bit. Dit boekje werd samengesteld in kader van het project Code City waarbij leerlingen leren coderen.
Code City wordt gerealiseerd door District09, Fyxxi en …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Coding For Kids: Leer coderen
Allerlei minigames om de basis van computationeel denken te oefenen. Je oefent alle deelvaardigheden van het computationeel denken in.
Interactieve oefening (3)Organisatie, firma, vzw -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Djemana, de arendssaga en gedichtenbundels: Gratis e-boeken
Ben je op zoek naar jezelf?
…
Welkom in de wereld van Djemana, de arend.
Deze vierdelige, licht spirituele fabel legt de maatschappij en jouw ziel bloot.
De gedichten schoppen en zalven om jezelf te ontdekken.
Zij vertellen wie je werkelijk bent.WebsiteAndere functie -
Typetuin: De typecursus die je laat groeien
Met Typetuin leren de leerlingen op school snel en goed typen. Typetuin is populair bij kinderen door de leuke spelomgeving waarbij cursisten moeten helpen om hun tuin te redden van de leesetende plant.
App of softwareAndere functie -
Wie zorgt er nu voor mij?: Boek
Dit boek beschrijft het gevoel van angst en machteloosheid van een jong kind. Het beschrijft de grote impact die een alcoholverslaving en pestgedrag op een persoon én zijn omgeving kan hebben.
Fysiek materiaalAndere functie -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Auteur in de klas: Katia Van Cauwenberghe
Leesbevordering, taalvaardigheid en expressie zijn competenties, die gedurende het hele leven van pas komen. Logisch dat daaraan in het onderwijs de nodige aandacht besteed wordt.
Om deze competenties in de praktijk te stimuleren, staan talrijke tools …
AankondigingInburgering -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De metrogids wereldwijd: Ozobot lesplan
In deze les maken de leerlingen kennis met de metrolijnen van twaalf bekende steden. Zo leren ze zichzelf oriënteren op een metrokaart en de juiste route erop traceren. Daarnaast moeten ze de kleurcodes toepassen zodat de Ozobot hun route kan …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Naspelen van het internet: Computationeel denken
Je leerlingen leren hoe het internetwerk door middel van dit spel.
Ze leren de begrippen servers, URL-adressen, webadressen, IP's, DNS,... kennen.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw