-
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Pixelkunst
Lees en volg de code correct en maak een mooie tekening.
Programmeren zonder computer (computational thinking)Downloadbaar lesmateriaal (90)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Fotografie: Patronen aanvullen
De kinderen gaan met de pagina op zoek naar een voorwerp dat ze hiermee associeren: dezelfde vorm, kleur, gevoel ...
De fiches in deze opdracht zijn geïnspireerd op Afrikaanse patronen. Deze opdracht kan ook dienen als inleiding op het patroon …
Downloadbaar lesmateriaal (16)Andere functie -
Fotografie: Maak je eigen stripverhaal
Gebruik deze tekstballonnen om je eigen stripverhaal te maken.
Elke tekstballon is groot weergegeven op een A4-pagina zodat er voldoende ruimte is om er in te schrijven.
Downloadbaar lesmateriaal (62)Andere functie -
Tuxpaint: Voorbeeld
Tux Paint is een ideaal programma om aan het werk te gaan met kinderen van elke leeftijd op de computer. Dit werkje is gemaakt door een vijfjarige kleuter op onze school.
BeeldLeerkracht -
The human body: Anatomie voor kinderen
Dit leermiddel biedt de mogelijkheid om de werking van het menselijk lichaam op eigen tempo te ontdekken.
Leerlingen komen onder andere te weten hoe:
- prikkels worden verwerkt;
- het menselijk skelet is opgebouwd;
- de ademhaling verloopt; …
App of software (10)Leerkracht -
Run Marco!: Leer de basis van het programmeren
Het spel Run Marco! daagt leerlingen uit om de principes van het programmeren te gebruiken om Marco van z'n vertrekplaats naar z'n bestemming te bewegen. Om dat te doen moeten de leerlingen een script samenstellen.
De interface is vertaald in het …
Website (6)Organisatie, firma, vzw